JellyPages.com

Mei 29, 2013

Sedih Yang Tak Terkata

Assalamualaikum.. Hai..selamat malam... hari ni baru boleh update.. ingat nak update semalam..tapi terlampau sedih dan ditambah dengan air mata yang mengalir tanpa berhenti..hmm sah memang tak boleh nak update kalau gitu.. Tapi alhamdulillah..sekarang sedih pun sudah berkurang.. Jadi boleh la berkongsi cerita dengan anda semua ^ ^ .Ceritanya bermula begini... sewaktu sedang berkumpul di dalam bilik bersama kakak dan kembar saya.. kembar saya menunjukkan sesuatu maklumat yang dikongsi oleh rakan WeChatnya.. maklumat tuh agak sensitif.. tiba-2,kakak saya pukul tangan saya.. saya pun tak faham kenapa dia pukul saya. saya pun bertanya kepada dia.. "kenapa kau pukul-2 tangan aku ni?" Then.. dia cakap " Kau kan yang kongsi maklumat tuh?".. saya membalas kata-2nya itu.. "Bukan aku lah.. kau ni..tuduh-2 aku pulak ".. dia balas balik kata-2 aku.. " Apa pasal yaya tunjuk kau maklumat tuh?" then.. dia pukul balik tangan saya.. saya cuba mengelak daripada dipukul tetapi sesuatu kejadian telah berlaku .. gelang yang amat saya sayangi.. yang sentiasa saya simpan dengan baik telah putus.. sewaktu gelang tuh terputus.. saya terus tergamam.. mulut saya tidak langsung mengeluarkan kata-2... perasaan sedih tiba-2 muncul dalam diri.. air mata mengalir tanpa saya sedari.. saya cuba sedaya upaya saya untuk mendapatkan kembali manik-2 gelang tuh.. walaupun terpaksa menanggung rasa sakit di bahagian belakang badan. Saya cari-2.. akhirnya berjaya mendapatkan semua manik-2 gelang itu balik... tapi malangnya.. tali gelang sudah pendek..tak boleh disambung lagi. saya menangis dan terus menangis tanpa henti. bayangkan..first time saya menangis sampai pukul 3.00 pagi..walaupun ada yang menenangkan hati ini.. tapi hati still tak tenang..sebab saya dibendung rasa bersalah kepada Si dia yang amat saya sayangi.. Dia dapat menjaga barang yang saya beri dengan baik.. tetapi saya?? sungguh menyedihkan.. walaupun dia cuba menenangkan hati saya dengan kata-2nya.. seperti "Takpa lah..dah jadi..nanti saya beli yang baru" tapi saya tetap rasa sedih...sebab gelang tuh saya simpan dah 3 tahun. tak pernah saya menangis sebelum ini bila sesuatu benda atau barang rosak..Tapi taktahu kenapa bila gelng putus saya terus menangis. saya menangis sebab gelang tuh la barang yang amat saya sayang. walaupun lagu dapat menenangkan saya sewaktu saya sedih ,gelisah dan takut.. tapi lagu tak dapat menenangkan saya ketika saya sedih kerana gelang saya putus. saya cuba berzikir untuk menenangkan saya.. Alhamdulillah ia dapat menenangkan semula hati saya yang sedih .. terima kasih kepada kawan saya yang telah memberikan pendapat ataupun nasihat kepada saya.. then, tadi saya pergi kedai untuk mencari tali getah gelang... akhirnya ada dijual.. yeay! terasa happy. tapi saya tak pandai nak ikat balik gelang tuh... tetapi ibu saya telah bantu saya untuk ikat semula gelang tuh ^ ^.. thank tou so much ibu.. saya sayang ibu... ibu selalu ada untuk membantu saya.. ibu memang ibu paling terbaik dalam hidup saya.. tapi sampai saat ini pun.. rasa bersalah still ada dalam diri ne.. ha.. rasa nak nangis pulak update pasal benda ne.. To MLB .. i'm Sorry.. sorry and sorry.. tak dapat maafkan diri ni lagi... okay la.. Tuh je yg boleh diceritakan..walaupun panjang lagi cerita.. tapi ...tak da pape lah.. okay lah..bye Assalamualaikum..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan