JellyPages.com

Ogos 11, 2014

Dialah abah dialah wira dialah segalanya

Assalamualaikum.. Sedang asyik mengulangkaji pelajaran.. tengok jam telah pukul 2 pagi.. tiba2 trdetik dihati.. berapakah tarikh hari ne? Rupanya 11/08/14. Ya Allah, genap 8 bulan abah yang sangat aku sayangi pergi meninggalkan ku..mengalir air mata ku trbayang pemergian abah 8 bulan yang lalu.. hari terakhir aku tidak banyak ckap dgn abah.. abah diam ja duduk dalam bilik..selepas balik daripd hospital. Petang abah sperti orang sesak nafas..tp masih lagi ku lihat guraunya dan senyuman nyaa..abang remy datang untuk hantar abah ke hospital.. abah masih gagah berdiri seperti orang langsung tiada sakit. Setelah itu ku tidak tahu apa yang berlaku..menurut cerita ibu.. dalam perjalanan ke Hukm,disimpang masjid al-Najihah abah tiba-2 menyebut Allah lalu pengsan tidak sedarkan diri (koma).. tp saat itu.. kami tidak diberitahu lg tentang perkara itu.. pada malam itu, kami semua menunggu kepulangan abah.. rupanya kami mendapat panggilan telefon dripada ibu ku..ia mnyuruh kami siap ke hospital. Katanya abah koma. Alangkah terkejutnya kami adik beradik.. kami menangis dan terus menangis..sampai dihospital.. abah masih dirawat di unit kecemasan. Kami menunggu peluang utk menjenguk abah.. setelah abah diberi rawatan..yaya dan saya diberi peluang utk masuk.. sebak hati ini melihat abah dipasang wayar di seluruh tubuhnya..sehingga lehernya berdarah2.tak dpat menahan kesedihan tersebut.. tidak snggup melihat keadaan abah begitu..natrah dan abg syafiq tiada disitu..abg syafiq dalam perjalanan balik dari perlis dan natrah masih di pahang..kami mnunggu diluar unit kecemasan sehingga subuh menjelma.. tiba2 ibu dpnggil... dktor mengatakan bahawa abah sedang tenat.. menangis kami semua... saya terus telefon natrah.saya ckap..natrah, abah tgh tenat. Hanya Allah yg tahu betapa sedihnya diriku saat itu. Setelah aku meletakkn telefon, abah telah pergi untuk selamanya.. tnpa brcakap apa2 dgn abah..natrah dan syafiq tidak sempat bertemu abah..saya tidak sempat berckap dgn abah..abah tak pesan apa2 lagi......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan